Poslanec Jani Prednik je namreč v majski poslanski pobudi spomnil, da od 1. novembra 2021 velja omejitev prehitevanja za težka tovorna vozila, ki presegajo največjo dovoljeno maso 7,5 tone, med 6. in 18. uro na celotnem omrežju slovenskih avtocest in hitrih cest. "Namen prepovedi je prispevanje k večji varnosti in pretočnosti prometa na slovenskih avtocestah in hitrih cestah, saj težkim tovornim vozilom preprečuje zaviranje prometnega toka na prehitevalnem pasu. Žal pa številni udeleženci v prometu na dnevni ravni ugotavljajo, da redno prihaja do kršitev prepovedi," je navedel.
Zato je na ministrstvo za notranje zadeve naslovil poslansko pobudo, naj policija okrepi redni nadzor spoštovanja te omejitve prehitevanja za težka tovorna vozila.
Na ministrstvu so Predniku pritrdili, da se število ugotovljenih kršitev na tem področju povečuje. V celem letu 2022 jih je policija sicer obravnavala 1265, medletna primerjava obdobij med januarjem in majem pa kaže na 26-odstotni porast. Policisti omenjene kršitve te prepovedi sicer ugotavljajo ob rednem delu, v poostrenih nadzorih in tudi z opazovanjem prometa iz helikopterja, piše v odgovoru poslancu.
Dodali so, da se po obdobju epidemije covida-19 promet na avtocestah in hitrih cestah konstantno povečuje, kar terja ustrezno prilagoditev dela policije. Ta je letos že povečala prisotnost policijskih patrulj na avtocestah, s kadrovsko krepitvijo postaj prometne policije pa bo v prihodnje število patrulj, ki bodo delovale na avtocestah in hitrih cestah, še povečevala, s tem pa bo krepila tudi nadzor nad kršitvami prepovedi prehitevanja tovornih vozil, so napovedali.
Tudi tovorni promet na avtocestah in hitrih cestah se namreč po navedbah policije ponovno povečuje, kar prispeva k zgostitvi prometa. "Po oceni policije prometna ureditev, ki v dnevnem času prepoveduje prehitevanje tovornim vozilom, ki presegajo 7,5 tone največje dovoljene mase, pomembno vpliva na boljšo pretočnost prometa," so zapisali v odgovoru na poslansko vprašanje.
Na ministrstvu sicer navajajo še, da se zavedajo pomembnosti nadzora in upravljanja tovornih vozil ter same pretočnosti prometa na avtocestah in hitrih cestah. Kot primer dobre prakse pa navajajo ustanovitev medresorske delovne skupine za optimiziranje logističnih procesov v cestnem tovornem prometu z Luko Koper, ki bo iskala rešitve tudi glede vodenja tovornega prometa na slovenskih avtocestah, ki je namenjen v Luko Koper, delovanje omenjene delovne skupine pa bo ponudilo možnost, da bodo predstavniki prevozniških združenj pozvani k odgovorni udeležbi v cestnem prometu tudi na področju prepovedi prehitevanja za težja tovorna vozila.