V Sloveniji se težko preživlja 12 odstotkov ljudi

Na ravni Evrope se težko preživlja 28 odstotkov ljudi, na svetovni ravni pa 37 odstotkov. V Sloveniji je ta delež 12-odstoten, na Hrvaškem 23-odstoten, v Srbiji pa 34-odstoten, kaže raziskava svetovnega združenja za raziskovanje trga in javnega mnenja WIN in Inštituta Mediana.

V Sloveniji se težko preživlja 12 odstotkov ljudi

Stroške je posledično oklestila skoraj polovica Evropejcev, skupaj s tistimi, ki to še načrtujejo, varčuje 70 odstotkov ljudi v Evropi. To je več kot na svetovni ravni. O tem, da že skušajo zapraviti manj ali bodo z ukrepi za to začeli, namreč poroča skoraj tri četrtine svetovnega prebivalstva, so sporočili iz Mediane.

V Sloveniji medtem o zmanjševanju stroškov poročata dve tretjini prebivalstva; stroške je posledično že zmanjšalo 42 odstotkov prebivalcev, 24 odstotkov jih namerava to storiti v prihodnjem obdobju. V regiji je varčevanja še več - o krčenju stroškov poročajo tri četrtine prebivalcev Hrvaške in Srbije.

Na Mediani ugotavljajo, da sta v svetovnem merilu trenutno najslabše finančno situirani generaciji Y in X. Da se težko preživljajo, poroča približno 40 odstotkov pripadnikov teh dveh generacij. Sledi generacija Z, v kateri ima finančne izzive 37 odstotkov.

V največjem obsegu o omejevanju finančne porabe na svetovni ravni poročajo pripadniki generacij X in Y - zmanjševanja stroškov se je v preteklih mesecih že poslužilo ali jih to načrtuje tri četrtine. V generacijah X, Y in Z, gre torej za vse, stare pod 59 let, sprememb ne načrtuje le petina ljudi.

Raziskava je potekala pod okriljem WIN (Worldwide Independent Network of Market Research and Opinion Polling) v 39 državah sveta. Gre za dlje časa trajajočo raziskavo, ki se v podobni obliki izvaja že od leta 2019. Skupaj je v njej sodelovalo 33.866 ljudi. V Sloveniji je raziskavo preko spletnega panela izvedel Inštitut Mediana na reprezentativnem vzorcu 700 polnoletnih prebivalcev Slovenije.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.