V sporočilu za medije pojasnjujejo, da novela predvideva, da je pristojni organ dolžan direktorja javnega zavoda med drugim razrešiti, če ta ne bo opravljal svojega dela ali bo delo opravljal nevestno ali nestrokovno, če se bo izkazalo, da direktor po delovni ali strokovni kakovosti ne bi bil primeren za opravljanje tega dela, če zavod ne bi dosegal zadovoljivih rezultatov ali če bi pri delovanju javnega zavoda prišlo do motenj oziroma ponavljajočih napak.
Ob tem bi lahko direktorja zavoda razrešil tudi ustanovitelj sam, če pristojni organ kljub obrazloženemu pozivu ustanovitelja tega ne bi želel storiti v osmih dneh. Hkrati bi lahko ustanovitelj tudi sam imenoval v. d. direktorja brez javnega razpisa.
V ZOS ugotavljajo še, da besedilo oziroma gradivo predloga novele zakona sploh ni bilo priloženo potrjenemu dnevnemu redu seje vlade oziroma ni bilo objavljeno na njeni spletni strani, kot to velja za vse ostale predpise. Objave prav tako ni na portalu eDemokracija. Menijo, da priprava predloga novele zakona o zavodih odstopa od pravil, določenih v resoluciji o normativni dejavnosti, so še zapisali.
Vlada je konec marca v državni zbor posredovala predlog novele zakona o zavodih, ki predvideva imenovanje vršilca dolžnosti direktorja zavoda za čas do imenovanja njegovega direktorja in prenovljene razloge za razrešitev direktorja. Vlada je ob tem predlagala, da DZ predlog novele obravnava po skrajšanem postopku.