Ministrstvo za solidarno prihodnost je namreč skupaj z Zvezo društev upokojencev Slovenije (ZDUS) v sklopu javnega razpisa za izvajalca izbralo Telekom Slovenije.
Kot so danes sporočili iz Telekoma Slovenije, je nov projekt E-oskrba na daljavo pomemben zato, ker se je konec septembra iztekel projekt ministrstva za zdravje, preko katerega so od sredine lanskega aprila upravičencem storitev v celoti financirali iz Evropskega socialnega sklada.
Ob tem v ZDUS in Telekomu Slovenije vse, ki so e-oskrbo uporabljali v sklopu omenjenega projekta, pozivajo, da podpisano dokumentacijo, ki zagotavlja nemoteno brezplačno uporabo storitve, čim prej podpišejo in vrnejo.
Kot je poudarila predsednica ZDUS Zdenka Jan, starejši potrebujejo podporo pri samostojnem bivanju na domu, e-oskrba pa je zelo učinkovita rešitev, zaradi česar vseskozi poudarjajo, da je ključno, da je še naprej brezplačno na voljo čim več starejšim.
"Preko prostovoljcev na terenu smo bili ves čas v stiku s starejšimi, ki jim je e-oskrba prinesla veliko olajšanje in boljšo varnost pri samostojnejšem bivanju v domačem okolju, sami pa si je ne bi mogli privoščiti. Zato je nadaljevanje projekta izredno pomembno in veseli smo, da je ministrstvo za solidarnostno prihodnost to zagotovilo," je dodala.
Tudi po besedah vodje projekta pri Telekomu Slovenije Petra Pustatinika, je nacionalno zagotovljena e-oskrba za starajočo se družbo nujno potrebna, saj pomembno izboljšuje varnost in kakovost bivanja starejših, invalidov in kroničnih bolnikov v domačem okolju ter razbremenjuje sistem zdravstvenega in socialnega varstva.
Gre za socialnovarstveno storitev, ki starejšim, invalidom in kroničnim bolnikom omogoča samostojnejše, bolj varno in neodvisno bivanje v domačem okolju, saj zagotavlja 24-urno povezavo z asistenčnim centrom oz. zdravstvenim osebjem in organizacijo pomoči, če jo uporabniki potrebujejo.
V okviru dosedanjega projekta je bila narejena raziskava o zadovoljstvu in učinkih uporabe storitve in rezultati so pokazali, da imajo uporabniki večji občutek varnosti in boljšo kakovost življenja v domačem okolju, okoli desetina pa bi jih brez e-oskrbe moralo v dom za starejše oz. bi potrebovali drugo obliko pomoči.
Asistenčni center je od aprila 2022 do avgusta 2023 v sklopu projekta prejel več kot 24.000 klicev, od katerih je opravil 1900 intervencij s pomočjo neformalnih oskrbovalcev, torej svojcev, sosedov in podobno, več kot 300 intervencij pa z ukrepanjem nujne medicinske pomoči.
Skoraj 300 uporabnikov je potrebovalo pomoč zaradi padca v domačem okolju, skoraj 170 pa zaradi poslabšanja zdravstvenega stanja. E-oskrba jim je močno skrajšala čas čakanja na pomoč, s čimer so bili preprečeni številni težji zdravstveni zapleti in hospitalizacije, storitev pa preprečuje tudi nepotrebne smrti, so zapisali.
Upravičenci do brezplačne storitve bodo še naprej vsi, ki so bili že vključeni v dosedanji projekt, pri čemer bodo po pošti prejeli vse potrebne informacije in dokumentacijo, pri tem pa jih bodo obiskali prostovoljci društev upokojencev in jim pomagali urediti vse potrebno.
Do storitve so sicer upravičeni tisti, ki niso vključeni v celodnevne oblike institucionalnega varstva ter jim je bodisi priznana invalidnost, prejemajo dodatek za pomoč in postrežbo, so ogroženi zaradi nevroloških oziroma nevromišičnih obolenj ali demence, imajo posledice bolezni, starostne oslabelosti ali poškodb ter omejeno sposobnost samooskrbe in bivajo pretežni del dneva sami, ali pa so stari 65 let ali več in večinoma živijo sami.