Naj vas ne čudi, ko boste naslednjič v nakupovalni košari zagledali »veselje« vaše ljube najmlajše osebe: lizike, žitne blazinice s čokolado, prehranska dopolnila, sladke pijače ... Oglase za ta živila otroci najdejo tudi v revijah, ki so namenjene prav njim, zato na Zvezi potrošikov Slovenije (ZPS) pozivajo urednike revij za otroke in mladostnike, da naj skrb za zdrave prehranjevalne navade otrok postavijo pred interese oglaševalcev.
Zakaj je to težava?
Prehranjevalne navade se izoblikujejo v otroštvu in v dobi odraščanja, zato je v tem življenjskem obdobju ključno, da otrokom predstavimo in približamo zdrave prehranske izbire in način prehranjevanja. Ustrezna prehrana vpliva na zdravje otrok in mladostnikov. V primeru uživanja energijsko bolj bogate hrane, z veliko dodanega sladkorja in maščob, se poveča tveganje za karies in povečano telesno maso oz. debelost tudi pozneje v življenju.
V tisku ni omejitev
Na prehranjevalne navade otrok bistveno vpliva okolje, v katerem živijo. Na televiziji je oglaševanje živil z neprimernim prehranskim profilom že delno regulirano, medtem ko splet in tisk ostajata poligona brez omejitev, kar številni proizvajalci s pridom izkoristijo. Tudi v tisku, kjer oglasov ni veliko, a tisti, ki so, oglašujejo predvsem živila z manj ugodnim prehranskim profilom.
82 % oglasov je neprimernih
Na ZPS so pregledali revije, namenjene različnim starostnim skupinam otrok: reviji Cicido in Moj planet predšolskim otrokom (do 5. leta starosti), Ciciban otrokom od 5–8 let, Pil, Gea, Prostočasnik in Najst pa najstnikom (9–15 let). Pregledali so 66 izvodov revij in našli 45 oglasov za živilske izdelke. Od tega so jih 82 odstotkov ovrednotili kot neprimerne. Od naštetih revij Gea, Prostočasnik in Najst oglasov za živilske izdelke sploh niso vsebovale, medtem ko so jih največ našli v revijah Pil, Ciciban in Cicido.
Kakšni oglasi prevladujejo in s kakšnim prehranskim profilom, preberite v reviji ZPStest ali na spletni strani www.zps.si, tukaj. Članek je brezplačno dostopen.