Največji del anketiranih načrtuje nakupe decembra, več kot 59 % ljudi pa z nakupi začne ta mesec, medtem ko jih 10 % darila kupuje tik pred božičem. Mladi med 15 in 29 leti pogosteje začnejo nakupovati že novembra. Priljubljenost nakupovalnih središč za praznične nakupe pojasnjuje tudi direktor SES Slovenija Toni Pugelj, ki poudarja, da v tem času obiskovalce pritegne predvsem praznično vzdušje.
Praznični čas Slovenci prepoznavajo kot obdobje obdarovanja, pri čemer je več kot tretjina pripravljenih za darila nameniti med 100 in 200 evri. Obdarovanja se najpogosteje lotijo z nakupom slaščic, igrač, kozmetike in darilnih bonov, kjer so opazne generacijske in spolne razlike – mladi podarjajo kozmetiko, starejši pa pogosteje niso prepričani, kaj bodo izbrali. Ženske so bolj naklonjene nakupu živil in kozmetike, moški pa pogosteje izbirajo darilne bone.
Praznično vzdušje v nakupovalnih središčih za Slovence igra pomembno vlogo, saj je tretjina vprašanih poudarila pomen okraševanja, glasbe in božičnega drevesa pri oblikovanju nakupovalne izkušnje. V prazničnem duhu se je v Sloveniji več kot četrtina anketiranih odločila, da bodo za praznični večer nosili elegantna oblačila, medtem ko se dobra tretjina z izborom oblačil ne bo posebej ukvarjala.
Raziskava, ki je zajela 1.000 Slovencev, je potekala oktobra 2024 na reprezentativnem vzorcu. SES Slovenija v svojih petih nakupovalnih destinacijah, kjer je zaposlenih več kot 4.000 ljudi, upravlja 168.000 kvadratnih metrov nakupovalnih