Konec maja se je ministrica odpravila na službeno pot v Ženevo. Pri vožnji proti dunajskemu letališču je službeno vozilo ministrstva storilo prekršek - zaradi prehitre vožnje ga je po informacijah spletnega portala N1 ujel radar. Zato je ministrstvo julija dobilo poziv avstrijske policije, naj ji posreduje informacijo, kdo je vozil vozilo in torej storil prometni prekršek.
A je ministrstvo namesto informacije avstrijski policiji poslalo dopis slovenskemu veleposlaništvu na Dunaju, v katerem je veleposlaništvo pozvalo, naj pristojne avstrijske organe zaprosi, da odstopijo od morebitnega pregona oziroma kaznovanja voznika. Kot razlog je navedlo, da je bil na avstrijski avtocesti zastoj, zato je službeno vozilo obtičalo v koloni. Da ministrica z delegacijo, v kateri je bila sicer le ena zaposlena, ne bi zamudila leta, je bil voznik službenega avtomobila "primoran prižgati modre luči".
Slovenski veleposlanik na Dunaju Aleksander Geržina je v odgovoru ministrstvu za digitalno preobrazbo, ki je bil usklajen z ministrstvom za zunanje in evropske zadeve, poudaril, da v položaju, v katerem se je znašla ministrica, uporaba modrih luči ni dovoljena niti v Sloveniji, na ozemlju tuje države pa jih slovenska vozila sploh ne bi smela uporabljati.
Kot so za N1 povedali na zunanjem ministrstvu, so ocenili, da ni ustreznih pravnih podlag za oprostitev kazni. "Vozilo je vozilo samo, torej ni bilo vključeno v varovano policijsko kolono, in je zato lahko vplivalo na hitrost vožnje," so pojasnili. Veleposlaništvu v Avstriji so predlagali, naj ministrstvu za digitalno preobrazbo svetuje, "da z vidika ugleda Republike Slovenije kazen poravna".
Stojmenova Duh, ki jo v petek zaradi domnevno spornega nakupa računalnikov čaka druga interpelacija, je po navedbah N1 po dogodku ocenila, da z njim ni bilo nič narobe. S prstom je pokazala na policijo, ki zagotavlja varovanje in prevoz vladnih funkcionarjev.
Na policiji so za N1 potrdili, da se je ministričin voznik pred uporabo modrih luči o tem posvetoval z inšpektorjem policijskega centra za varovanje in zaščito. "Ne glede na vsebino komunikacije zgoraj omenjenih oseb pa gre v konkretnem primeru za ugotavljanje individualne odgovornosti voznika za prekršek. Tudi slovenska policija postopa enako, če je pri nas ugotovljen prekršek in je lastnik vozila tuja pravna oseba ali državni organ," so izpostavili na policiji.
Po neuradnih informacijah N1 naj bi inšpektor vozniku sicer povedal, da v tujini ne sme uporabiti modrih luči, če pa se bo za to vendarle odločil, je odgovornost njegova.
Na ministrstvu za digitalno preobrazbo so za N1 pojasnili, da je voznik avgusta avstrijskim organom vendarle posredoval vse potrebne informacije, na podlagi katerih pa doslej niso ugotovili nepravilnosti.