Da na telefonu dnevno preživijo tri do pet ur, je ocenilo 19 odstotkov anketirancev, medtem ko jih več kot pet ur na telefonu preživi štiri odstotke, izhaja iz sporočila za javnost proizvajalca pametnih naprav Huawei.
V raziskavi o digitalnih navadah Slovencev je sodelovalo 700 ljudi, od tega 65 odstotkov moških in 35 odstotkov žensk, najbolj pa so bile zastopane starostne skupine od 51 do 65 let (38 odstotkov), od 36 do 50 let (25 odstotkov) in starejši od 65 let (25 odstotkov).
Pametnemu telefonu po uporabi sledi računalnik, na dnevni ravni ga uporablja 33 odstotkov vprašanih. Bistveno manj se uporablja televizor, tega na dnevni ravni uporablja pet odstotkov anketirancev, tablico (4,6 odstotka) in igralno konzolo (0,4 odstotka).
Po telefonu in tablici se najpogosteje posega v prostem času, torej popoldne in zvečer, tako je odgovorilo 63 odstotkov vprašanih. V službi oz. šoli se z njim zamoti 17 odstotkov sodelujočih, zvečer pred spanjem pa 13 odstotkov. Največ se telefon in tablico uporablja za brskanje po spletu (55 odstotkov), sledijo klicanje (19 odstotkov) in delovne oz. učne obveznosti (10 odstotkov), v nekoliko manjši meri pa tudi mobilno bančništvo, igranje igric, gledanje videov, spletno klepetanje in navigacijo.
Kar se tiče pametnih telefonov, je za Slovence najpomembnejše, da so ti zmogljivi, tako je odgovorilo 73 odstotkov anketirancev. Pomembna je tudi dobra kamera (67 odstotkov) in stilska dovršenost naprave (56 odstotkov).
Polovica vprašanih ima na telefonu nameščenih manj kot 20 aplikacij, 40 odstotkov jih ima 20 do 50, desetina pa ima več kot 50 aplikacij. Med aplikacijami prednjačijo spletni brskalniki in novičarske aplikacije, te ima nameščenih 70 odstotkov sodelujočih v raziskavi. Družbena omrežja in pogovorne aplikacije ima na telefonih polovica vprašanih, nekaj manj, 47 odstotkov, jih ima nameščene tudi aplikacije za upravljanje financ, kot so mobilne banke in plačilne aplikacije. Četrtina vprašanih ima na svojih telefonih tudi aplikacije za nakupovanje, sledijo še aplikacije za izobraževanje in potovanja (po 17 odstotkov) ter mobilne igre (16 odstotkov).
Med družbenimi omrežji prevladujeta Facebook, katerega ima nameščenih 37 odstotkov anketirancev, in Instagram, ki je na telefonih 12 odstotkov sodelujočih. Sledijo še Twitter (pet odstotkov), TikTok (3,2 odstotka) in Linkedin (trije odstotki). Tretjina vprašanih za pogovore in dopisovanje še vedno najpogosteje uporablja klasična sporočila SMS, z 21 odstotki sledi Viber, Facebook Messenger uporablja 20 odstotkov vprašanih, Whatsapp 10 odstotkov, Skype pa trije odstotki.
Kot ugotavljajo pri Huaweiju, smo slovenski uporabniki pametnih naprav glede sodobne finančne pismenosti v koraku s časom. Da redno uporabljajo mobilno banko oz. aplikacije za plačevanje, je odgovorilo 61,5 odstotka vprašanih, pri čemer so v veliki večini (82 odstotkov) komitenti bank prisotnih na slovenskih tleh.
Slovenci smo tudi precej digitaliziranih pri potovanjih, saj se pred odhodom opremimo tudi z različnimi aplikacijami, navajajo pri Huaweiju. Najbolj nepogrešljive so navigacijske aplikacije, te uporablja 78 odstotkov vprašanih. S 36 odstotki sledi spletni portal Booking. Aplikacije za preverjanje prometnih informacij uporablja 34 odstotkov vprašanih, aplikacije z informacijami o javnih prevozih 19 odstotkov, Skyscanner za iskanje ugodnih letov šest odstotkov, Airbnb in aplikacije s taksi storitvami (Uber, Metro ipd.) pa po pet odstotkov.
Obenem pa je raziskava pokazala, da se velika večina vprašanih ukvarja s športom. Polovica se jih ukvarja s pohodništvom, sledi kolesarjenje s 37 odstotki, smučanje (18 odstotkov) in tek (15 odstotkov). S športi z žogo se ukvarja 12,5 odstotka vprašanih, medtem ko jih 11 odstotkov hodi v fitnes, še ugotavljajo v raziskavi.