Brezplačna uporaba Facebooka in Instagrama bo še naprej na voljo tistim uporabnikom, ki se bodo strinjali s ciljnim oglaševanjem na obeh platformah. Če bodo uporabniki plačevali mesečno naročnino, se njihovih podatkov ne bo uporabljalo za potrebe oglaševanja, so v objavi na svojem blogu pojasnili pri Meti, ki upravlja obe omrežji.
Mesečna naročnina za uporabniško izkušnjo brez oglasov bo na voljo uporabnikom na območju EU, Evropskega gospodarskega območja (EEA) in Švice.
Z uvedbo mesečne naročnine želijo pri Meti nasloviti razvijajočo se evropsko zakonodajo na področju varstva podatkov.
Kot so zapisali pri Meti, še naprej verjamejo v internet, podprt z oglasi, ki ljudem omogoča dostop do prilagojenih izdelkov in storitev. "Vendar spoštujemo duh in namen teh razvijajočih se evropskih predpisov ter smo zavezani njihovemu spoštovanju," so pojasnili.
Možnost, da uporabniki kupijo naročnino za izkušnjo brez oglasov, po prepričanju tehnološkega velikana uravnoteži zahteve evropskih regulatorjev, hkrati pa daje uporabnikom možnost izbire. "Sodišče EU je v svoji sodbi izrecno priznalo, da je naročniški model, kot je ta, ki ga predstavljamo, veljavna oblika soglasja za storitev, financirano z oglasi," so poudarili.
Naročnina za uporabo Facebooka in Instagrama brez oglasov v spletnih brskalnikih na osebnih računalnikih bo znašala 9,99 evra na mesec. Za izkušnjo brez oglasov na pametih telefonih pa bodo morali uporabniki obeh aplikacij odšteti 12,99 evra na mesec.
Razlog za višjo naročnino na pametnih napravah je provizija, ki jo razvijalcem v svojih trgovinah z aplikacijami zaračunavata Google in Apple, so pojasnili pri Meti.
Do 1. marca 2024 bo naročnina zajemala vse povezane račune v uporabnikovem središču za račune. Od marca bo za vsak dodatni račun veljala dodatna pristojbina v višini šest evrov na mesec za spletne brskalnike in osem evrov na mesec za aplikacije na pametnih napravah.
Načrte Mete za uvedbo naročnin je v začetku meseca sicer razkril ameriški časnik The Wall Street Journal.