Na mestne avtobuse v New Yorku lahko potniki po novem vstopajo pri vseh vratih, ne le pri vozniku, kar zlasti mladi izkoriščajo za izogibanje plačilu, so navedli pri MTA. Inšpektorjev je premalo, medtem ko se vozniki ne želijo ukvarjati s tem, ker morajo slediti voznemu redu. Za lov na neplačnike tudi niso plačani.
Ko na podzemni železnici medtem "zastonjkarji" skačejo čez pregrade, jih inšpektorji MTA na postajah le nemočno opazujejo, policistov pa prav tako ni dovolj.
Razmere v javnem prometu v New Yorku so bile podobne približno do 90. let prejšnjega stoletja. V začetku novega tisočletja se je položaj izboljšal. V času pandemije koronavirusa je bil nato nekaj časa znova brezplačen in navada je ostala.
Nekateri aktivisti sicer trdijo, da bi moral biti javni prevoz brezplačen, stroške pa bi pokrili višji davki. Kritiki odgovarjajo, da bi to povzročilo nižje prihodke in še večjo nezanesljivost sistema javnega prevoza, ki je v New Yorku že tako izjemno nezanesljiv.
Med prebivalci ameriške metropole se krepijo tudi pomisleki glede varnosti v javnem prometu: v lanskoletni javnomnenjski raziskavi je le 49 odstotkov potnikov, ki dnevno uporabljajo podzemne železnice, izjavilo, da se počutijo varne, medtem ko je bilo leta 2017 takšnih 82 odstotkov.