"Ljudje si bodo na osnovi vaše pojave, videza, govorice telesa, oblačil, izraza na obrazu, barve glasu in drugih komunikacijskih elementov v zelo kratkem času ustvarili vtis o vas," piše Doljanin v priročniku, v katerem na 22 straneh policistom poda vrsto nasvetov za uspešno komunikacijo.
Doljanin med najpomembnejšimi elementi komunikacije izpostavlja nasmeh in pozdrav, ki mu morata slediti predstavitev policista in rokovanje, "če to dovoljujejo epidemiološki ukrepi".
Pomembno je tudi, da policist sogovornika vedno gleda v oči in se drži pokončno, saj "sključen položaj telesa lahko daje vtis pomanjkanja samozavesti, nezainteresiranosti in demotiviranosti". Če policist ne nosi uniforme, avtor svetuje oblačilo, ki "ne odstopa od standardov sredine, v kateri dela", v njegovem besednjaku pa vedno morajo biti besede "prosim, hvala, izvolite in oprostite".
Ko policist komunikacijo s sogovornikom že začne, ga po nasvetih iz priročnika vedno mora aktivno poslušati ter nato ustrezno obvestiti in napotiti, priporočljivo pa je tudi, da pohvali konstruktivno vedenje državljana. "S tem ga boste spodbudili in opogumili, da nadaljuje v pravi smeri," pojasnjuje avtor.
V priročniku se policisti lahko seznanijo tudi s pravilno komunikacijo na policijski postaji ali prek telefona, pa tudi o tem, kako naj ravnajo v pogovoru z žrtvami nasilja in nezadovoljnimi državljani ter v primerih, ko "situacija eskalira".
Komunikacijski priročnik je financiral odbor za varnost splitsko-dalmatinske županije. Prejele so ga vse policijske postaje v županiji in je na voljo tudi na spletni strani policijske uprave.