Kot je povedala vodja komercialnih storitev v Fraportu Slovenija Urška Binter, v garažni hiši letališča že dlje časa delujeta dve polnilnici za električna vozila, odslej pa bodo lahko uporabnikom ponudili dodatnih osem polnilnih mest na zunanjem parkirišču v neposredni bližini novega potniškega terminala, kar bo omogočalo priročno in hitro polnjenje električnih vozil.
"Z dopolnjeno polnilno infrastrukturo odgovarjamo na rastoč trend uporabnikov trajnostne mobilnosti in sledimo naši zavezi, da bomo kot letališče do leta 2045 ogljično nevtralni," je izpostavila Binter. Prepričana je, da bo nova pridobitev dobrodošla tako za potnike kot za poslovne partnerje in obiskovalce, med drugim za najemnike vozil, med katerimi električna vozila zavzemajo vse večji delež.
Na parkirišču so postavili tri javne AC 22-kilovatne polnilnice s šestimi polnilnimi mesti in javno ultra hitro polnilnico s 150 kilovati ter dvema priključkoma. Fraport Slovenija in Petrol sta investicijo izvedla v okviru evropskega projekta MULTI-E, katerega glavni cilj je med drugim razvoj storitev mobilnosti ter razvoj polnilne infrastrukture za električna vozila.
Kot so pojasnili predstavniki Petrola, ultra hitra polnilnica teoretično omogoča, da se avto v pol ure napolni za nekaj manj kot 400 kilometrov. Polnjenje na ultra hitrih polnilnicah je sicer dražje kot na običajni in tudi dražje od polnjenja avtomobila z bencinom. Vendar pa jih imetniki električnih vozil uporabljajo le ob daljših tranzitnih poteh, običajno namreč avto polnijo doma, kar je bistveno ceneje od polnjenja z naftnimi derivati.
Izvršni direktor sektorja za proizvodnjo energije, energetske rešitve in mobilnost v Petrolu Robert Surina je pojasnil, da si Petrol že dolgo prizadeva biti najbolj celovit ponudnik mobilnost v regiji. Investira v polnilno infrastrukturo, storitve polnjenja in vzdrževanja ter upravljanja z e-polnilnicami. Trenutno ima Petrol 476 e-polnilnic, večinoma v Sloveniji in na Hrvaškem, v naslednjem letu pa namerava razvijati polnilno infrastrukturo tudi v Srbiji in Črni gori.
Investicije v polnilno infrastrukturo imajo zelo dolgo dobo vračanja, zato Petrol ves čas išče vire financiranja, ki bi omogočali, da bi lažje prebrodil dobo vračanja investicije. Ta doba je močno odvisna od števila e-avtomobilov, ki jih je v Sloveniji, ki zaostaja za Evropo, med 8000 in 8500. "Dokler se ta prag ne bo dvignil, je izziv financiranja prisoten," je izpostavil Surina.
Zato si Petrol pomaga z različnimi evropskimi projekti, ki spodbujajo investicije v polnilno infrastrukturo. V okviru evropskega projekta MULTI-E je postavil že okoli 40 polnilnic, večinoma s partnerji v Ljubljani, Mariboru in Kopru, pa tudi na Hrvaškem. V prihodnjem letu namerava v okviru projekta postaviti še dodatnih 40 polnilnic, prav tako predvsem v Sloveniji in na Hrvaškem.
"Tudi s temi investicijami v e-mobilnost Petrol uresničuje svojo vizijo, da ostaja največji partner pri energetski tranziciji," je izpostavil Surina. V prihodnje bosta Fraport Slovenija in Petrol preverjala uporabo električnih polnilnic ter jih po potrebi dopolnila, saj bi z nadgradnjo danes odprtega sklopa polnilnic lahko zagotovili še dodatnih osem polnilnih mest.