Iberia bo med Ljubljano in Madridom letela dvakrat tedensko, in sicer ob ponedeljkih in četrtkih. Povezave bodo na voljo do 5. septembra. Ob ponedeljkih bo letalo iz Ljubljane poletelo ob 15.30 uri, ob četrtkih pa ob 12.00 uri, pri čemer let do Madrida traja približno dve uri in pol.
To sicer ni prvič, da je ta letalski prevoznik povezal špansko in slovensko prestolnico, saj so leti med omenjenima destinacijama potekali že v avgustu 2021.
Madrid je zanimiva destinacija tako za Španijo kakor tudi za Slovenijo, je ocenil v. d. generalnega direktorja direktorata za letalski in pomorski promet Robert Latin. "Prepričani smo, da se bo ta mesečna destinacija obnesla, in da se bo letalski prevoznik odločil podaljšati to obdobje letalskih prevozov tudi v zimsko obdobje ali pa v poletno obdobje naslednjega leta," je dejal.
Potniki bodo poleg možnosti leta v špansko prestolnico z na novo vzpostavljeno linijo pridobili tudi neposreden dostop do pomembnega evropskega vozlišča, saj madridsko letališče predstavlja odlično izhodišče za povezane lete v Srednjo in Južno Ameriko, so poudarili v upravljavcu letališča, družbi Fraport Slovenija.
Direktne lete v Španijo bo za Iberio opravljal njihov regionalni prevoznik Iberia Regional Air Nostrum z najnovejšim letalom v floti Canadairom Regional Jetom 1000 s sto sedeži.
Povezava med brniškim letališčem in Madridom je zadnja izmed doslej dogovorjenih na račun državnih subvencij. Slovenija si namreč prizadeva povečati letalsko povezljivost, v ta namen je bil lani objavljen javni razpis, kjer država subvencionira polovico letaliških pristojbin in ostalih stroškov na letališču za vse ponudnike, ki bi vzpostavili letalske linije na deficitarnih destinacijah, je dejal Latin.
Septembra lani je tako Luxair vzpostavil povezavo z Luksemburgom, airBaltic in Norwegian pa sta aprila povezala Slovenijo z Rigo in Koebenhavnom.
Kot je spomnil Latin, je v teku še en razpis za subvencioniranje letalskih linij, na katerega je prijavljen en ponudnik, in sicer za destinacijo Ciper. "Smo še v fazi dopolnjevanja vloge, za naprej bomo pa še objavljali razpis in čakali nove ponudnike," je pojasnil.
Slovenija ima eno najslabših letalskih povezljivosti v Evropi, v pretekli teden objavljeni raziskavi ugotavlja mednarodno združenje letališč ACI Europe. Na lestvici celovite letalske povezljivosti je bila Slovenija med državami razširjenega območja EU junija na 30. mestu. Slabše sta se odrezala Slovaška in Monako. Pri neposrednih povezavah se je uvrstila na povsem zadnje mesto, pri primerjavi na tem področju z letom 2019 - Slovenija je utrpela 42-odstotni padec - pa je bil slabši Monako.
Pristojni se te problematike zavedajo, zato v okviru načinov za izboljšanje letalske povezljivosti Slovenije razmišljajo tudi o ustanovitvi nacionalnega letalskega prevoznika. "Mogoče ne v taki samostojni obliki, kakor je bila prej Adria Airways, ampak v sodelovanju s kakšnim zunanjim strateškim partnerjem, že obstoječim letalskim prevoznikom," je še dejal Latin.
Letošnje poletje lahko potniki z ljubljanskega letališča z 22 letalskimi prevozniki potujejo na 25 destinacij.
V prvi polovici leta 2024 so na letališču Ljubljana zabeležili več kot 650.000 potnikov, kar predstavlja 21,5-odstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani, so sporočili iz Fraporta. Najbolj številčni so bili leti iz in v Istanbul, Zürich in Beograd.
Čarterski program medtem ponuja 57 destinacij. V juniju se je po podatkih Fraporta največ potnikov odločilo za dopustovanje v Hurgadi, Antalyji in Monastirju.