Posledice klimatskih sprememb so se tudi pri nas začele kazati v vse bolj ekstremnih vremenskih pojavih. Poletna neurja so vse močnejša in pogosto jih spremljata orkanski veter in tudi toča. Na AMZS so zato na svoji spletni strani pripravili več nasvetov, kako ravnati, če naliv ali meteorne vode zalijejo avtomobilsko kabino.
Kot opozarjajo, lahko pri močnejšem nalivu pride do onesnaženja notranjosti avtomobila že pri rahlo priprtem strešnem oknu ali le dva do tri centimetre spuščenemu steklu na bočnih vratih, zato voznikom svetujejo, da ne pozabijo zapreti oken. To je namreč lahko recept za katastrofo, so izpostavili.
Še huje pa je, če voznik pozabi zapreti na široko odprto panoramsko streho ali dvigniti povsem spuščena okna, so dodali. "Ko udari močno neurje, je notranjost avtomobila lahko čisto premočena že v nekaj minutah," pravijo. Ob tem opozarjajo, da največ škode naredi poplava umazane meteorne vode. Ta avtomobile največkrat zalije na improviziranih parkiriščih v turističnih krajih, ob plažah in tudi v mestnih središčih.
"Zaradi slabega sistema odvodnjavanja, silovitosti padavin, naplavin ter blata, ki povsem zamaši odtoke, lahko nižje ležeče parkirišče v nekaj minutah postane pravo jezero. Ko je avtomobil poplavljen do višine volana oziroma zgornjega dela armaturne plošče, pomaga le še dobro zavarovanje," so zapisali.
Uporabnikom svetujejo tudi, da dobro preverijo stanje in lokacijo parkirišča. Nasmetena betonska ploščad, ki stoji ob vznožju strme ulice ali pod hribom in se je v parkirišče spremenila po nasedlem gradbenem projektu, je recept za katastrofo, so izpostavili.
Previdnost pa svetujejo tudi pri zasilnih oziroma improviziranih parkiriščih za nekaj evrov na dan. Ta namreč niso zavarovana, zato si uporabniki ne morejo obetati, da bodo lahko izterjali odškodnino. Enako velja za naravna parkirišča ob obali in ob vznožju gora, so dodali.
Ob poplavi avtomobila svetujejo takojšnjo prekinitev električnega napajanja. Po besedah tehničnega inštruktorja iz tehnično-diagnostičnega centra AMZS Saša Tomažiča je v tovrstnih primerih bistvenega pomena, da takoj odklopimo akumulator in avto čim prej spravimo v povsem breznapetostno stanje. Prav tako mora avto čim prej v servisno delavnico, da se v notranjosti razdre zmočene dele in preveri, katere komponente je voda poškodovala.
Notranjost avtomobila pa je treba tudi čim prej posušiti oziroma očistiti, tudi zato, ker elektronski moduli v kabini niso dodatno zaščiteni pred vremenskimi vplivi. Celoten proces čiščenja in sušenja mora potekati v avtu brez električnega napajanja, zato je treba sanacijo vdora vode prepustiti strokovnjakom, so navedli.
Tomažič pa pri poletnih nalivih izpostavlja še eno težavo, ki lahko pripelje do vlage ali celo poplave v kabini. Kot poudarja, je treba pri marsikaterih avtomobilih pri servisu dosledno čistiti kanale, po katerih s strehe in vetrobranskega stekla odteka voda. Če v njih zastaja voda zaradi listja, iglic ali prašnih oblog, lahko namreč pride do vdora vode v kabino, kar pa se pri nestrokovnih servisnih posegih preprosto spregleda.
Kot izpostavlja, lahko s čiščenjem kanalov preprečimo veliko škode. Znani so namreč primeri, kjer je zaradi zamašenega odvodnjavanja voda vdrla v kabino in naredila za 500 ali 1000 evrov škode.