V BKS Bank se zavedajo pomena skrbnega ravnanja s plačilnimi karticami in varnega spletnega poslovanja za svoje stranke. Zato so sprejeli številne ukrepe in vzpostavili smernice, ki spodbujajo varno uporabo kartic in zagotavljajo zaščito vaših finančnih sredstev.
V banki svetujejo, da plačilno kartico obravnavate tako kot denar in z njo ravnate enako, kot z drugimi vrednimi stvarmi. Podrobno preberite splošne pogoje poslovanja za vašo plačilno kartico in jo prejemu takoj podpišite. Zapomnite si osebno številko in uničite ovojnico, v kateri ste jo prejeli. Prav tako je pomembno, da si shranite telefonsko številko za preklic kartic. Številke PIN nikoli ne zapišite, ne shranite je skupaj z bančno kartico in je v nobenem primeru nikomur ne povejte. Kadar plačujete, kartice nikoli ne izpustite iz svojega vidnega polja in skrbno nadzirajte celoten postopek plačevanja.
Previdnost na prvem mestu
Bodite previdni in pazite, da pri dvigu gotovine na bankomatu ali pri plačilu na terminalu POS nihče ne vidi vaše številke PIN, ki ste jo vnesli, in da drugi ne stojijo preblizu. V takem primeru jih vljudno prosite, naj se malo odmaknejo. Ko vnašate številko PIN, tipkovnico prekrijte z drugo roko. Če na bankomatu ali terminalu POS opazite karkoli nenavadnega, prekinite transakcijo in o tem obvestite prodajalca, banko ali policijo. Na prodajnih mestih ne podpisujte nikakršnih potrdil o nakupu, ki niso namenjena takojšnjemu plačilu blaga ali storitev in imajo vpisan vnaprejšnji datum, so brez zneska ali so celo popolnoma prazna.
Kaj storiti pri izgubi, kraji ali zlorabi kartice?
Ob uničenju, poškodbi, izgubi, kraji ali zlorabi kartice takoj pokličite 24-urni center in se najpozneje v osmih delovnih dneh osebno oglasite v najbližji poslovni enoti banke in pisno potrdite blokiranje kartice. Prav tako ste izgubo, zlorabo ali sum zlorabe dolžni prijaviti policiji. Sporočite čim več podatkov o okoliščinah in tako preprečite morebitno nadaljnjo škodo.
Bodite pozorni na lažne profile in zlonamerna sporočila
Tako kot pri tradicionalnih metodah nakupovanja in bančništva je tudi pri elektronskem poslovanju potrebna ustrezna zaščita pred tveganji. Pomemben ukrep za zaščito pred zlorabo vaših podatkov so varna in močna gesla, ki morajo vsebovati najmanj osem znakov. V BKS Bank priporočajo, da za različne storitve uporabite drugačna gesla. Zlasti za spletne storitve, kamor se prijavljate z e-naslovom in geslom, morate za vsako storitev uporabiti drugo geslo. Uporabljajte tudi storitve, ki so na voljo po šifrirani povezavi. Gesel si ne zapisujte, ne shranjujte v računalnik, ne pošiljajte po elektronski pošti in jih redno spreminjajte.
Prav tako ne nasedajte elektronskim, telefonskim ali drugim sporočilom, četudi navidezno prihajajo od banke, s katerimi vas obveščajo o zlorabi vaše plačilne kartice in vas pozivajo, da razkrijete podatke o svoji plačilni kartici ali da jih vpišete v tako imenovane varnostne obrazce na spletu. Vsak uporabnik osebnega računalnika bi moral imeti v svoji napravi nameščen protivirusni program, ki preveri, ali gre za nevarne vsebine. Protivirusni program redno posodabljajte, sicer vaš računalnik ne bo zaščiten pred novimi zlonamernimi programi. Nastavite e-poštni program tako, da se sporočila po prejetju ne odprejo samodejno (brez samodejnega predogleda).