Kot pojasnjujejo v AZN, nevarnost poplave običajno krijejo zavarovanja, ki se razvrščajo med drugo škodno zavarovanje. Uveljavitev zahtevka po poplavah je odvisna od vsebine sklenjene zavarovalne pogodbe oz. od navedenih kritih v splošnih pogojih posamezne zavarovalne pogodbe in od višine zavarovalne vsote.
Glede uveljavljanja zahtevkov iz premoženjskega zavarovanja v agenciji svetujejo, da zavarovanci škodo dokumentirajo s fotografijami in posnetki ter sledijo navodilom zavarovalnic za prijavo škode. Zavarovalnice so zaradi ekstremnih vremenskih dogajanj prilagodile oz. olajšale način prijave škode, večina je podaljšala tudi rok za uveljavljanje, poudarjajo v agenciji.
AZN sicer nima pristojnosti reševanja sporov iz zavarovalnih pogodb, na njeni spletni strani pa je naveden postopek v primeru pritožbe nad zavarovalnico, pokojninsko družbo, zavarovalnimi zastopniki in zavarovalnimi posredniki ter zavarovalno zastopniškimi družbami oz. posredniškimi družbami.
Zavarovalnice morajo imeti skladno z zakonom o zavarovalništvu vzpostavljen postopek reševanja pritožb zavarovalcev, zavarovancev in drugih upravičencev iz zavarovanj, tj. izvensodno reševanje sporov med ponudniki zavarovalniških storitev in strankami (potrošniki). Zato je mogoče vložiti pritožbo na pritožbeno komisijo zavarovalnice in s tem sprožiti notranji postopek obravnavanja pritožbe.
Spor je mogoče reševati tudi pri mediacijskem centru Slovenskega zavarovalnega združenja. Mediacija je možna v primeru, če s tem soglašata obe stranki oz. če je predpisana z zakonom.
Postopek je mogoče sprožiti tudi pri varuhu dobrih poslovnih običajev v zavarovalništvu, ki je organiziran pri Slovenskem zavarovalnem združenju. Obstaja pa tudi možnost sodnega reševanja obligacijsko-pravnih razmerij, so še navedli v AZN.