Rok za odpiranje ponudb za širitev prvega kontejnerskega pomola so zamaknili zaradi pritožb in vprašanj potencialnih izvajalcev. V Luki pričakujejo, da bodo ponudbe vendarle odpirali v sredo. Med drugim se je zataknilo tudi pri vprašanju, ali lahko podjetja iz neevropskih držav na razpisu nastopajo pod enakimi pogoji kot izvajalci iz EU.
Na ministrstvu za javno upravo so pojasnili, da podjetja iz tretjih držav, ki niso podpisnice sporazuma s področja javnih naročil, ne morejo zahtevati enake obravnave kot gospodarska podjetja iz EU. Izbrani ponudnik bo moral delo sicer opraviti v treh letih, iz Luke pa so sporočili, da postopka do zaključka odpiranja ponudb ne bodo podrobno komentirali.
V Luki Koper se nadejajo, da bodo s povečanjem severnega dela kontejnerskega pomola, ob katerem bi dogradili nov objekt, pretovorili in začasno skladiščili 1,75 milijona zabojnikov na leto, kar je več kot pol milijona zabojnikov več, kot jih lahko trenutno sprejmejo. Kot so pojasnili za STA, želijo s to naložbo ohraniti status največjega kontejnerskega pristanišča v Jadranu.
Gradnja bo trajala predvidoma do konca leta 2027, s čimer sledijo tudi časovnici izgradnje drugega tira med Divačo in Koprom. Kot so ob tem poročale Primorske novice, bodo za investicijo, katere vrednost ocenjujejo med 150 in 200 milijoni evrov, morje poglobili na 14,5 metra, zaradi česar bodo izkopali 68.000 kubičnih metrov mulja. Tega bodo odložili na štiri kilometre oddaljeno ankaransko Bonifiko.
V Luki Koper se pripravljajo tudi na gradnjo nove stavbe potniškega terminala. Zaključek gradnje je predviden do konca aprila 2025, ob tem pa so poudarili, da bo trajnostno zasnovan objekt hkrati energetsko varčen. V novi stavbi bodo v pritličju prostori za carino, policijo in turistično informacijski center, poskrbeli pa bodo tudi za pisarne za zaposlene, konferenčno dvorano, ki bo lahko sprejela 30 ljudi, in kavarno z razgledno ploščadjo. Zaradi narave uporabe stavbe bo del te odprt proti mestu in tako namenjen tudi širši javnosti. Vrednost teh del je ocenjena na tri milijone evrov.
Kot so še dodali v Luki, imajo v teku še več projektov, med drugim gradnjo 12. priveza za generalne tovore v drugem luškem bazenu. Ta bo dolg 200 metrov in bo hkrati omogočal tudi privez RO-RO ladjam za pretovor avtomobilov, zaradi česar bo ob privozu še ploščad za raztovarjanje vozil. Privez naj bi bil končan do konca leta 2026, vrednost teh del pa v luki ocenjujejo na 43 milijonov evrov.
Istočasno se gradi tudi novo parkirišče za avtomobile. To bo lahko od druge polovice leta 2025 sprejelo 4000 avtomobilov, vrednost te investicije pa je ocenjena na 7,5 milijona evrov.