Omenjene agencije, ki so obenem trije glavni evropski letalski posredniki, so se zavezale, da bodo potrošnike bolje obveščale o njihovih pravicah v primeru odpovedi letov. V okviru dogovora bodo na svojih spletnih objavile svoje telefonske številke in naslove elektronske pošte, preko katerih bodo lahko potrošniki z njimi komunicirali.
Potrošnikom bodo informacije o posebnih ugodnostih, povezanih z različnimi paketi storitev, ki jih ponujajo spletne potovalne agencije, predstavljene na bolj razumljiv način, so pred dnevi sporočili iz Evropske komisije.
Tri potovalne agencije so se prav tako zavezale, da bodo v primeru odpovedi leta potrošniku povrnile stroške za vozovnico v sedmih dneh po tem, ko povračilo same prejmejo od letalskih prevoznikov.
V skladu s pravicami potnikov v EU morajo letalski prevozniki, ki odpovedo let, vrniti kupnino za vozovnice v sedmih dneh po tem, ko se potnik odloči za povračilo stroškov leta. To pomeni, da bi morali potrošniki povračilo stroškov prejeti v največ 14 dneh od vložitve zahtevka, so pojasnili v Bruslju.
Zaveze agencij sledijo dialogu z Evropsko komisijo in nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov, združenimi v mrežo za sodelovanje na področju varstva potrošnikov.
Agencije so se dogovorile tudi, da bodo novo prakso, ki bo po prepričanju Bruslja prispevala k ustvarjanju poštenih in enakih konkurenčnih pogojev v sektorju potovalnih letalskih prevoznikov, uvedle še pred letošnjo poletno počitniško sezono.
Dogovor s potovalnimi agencijami dopolnjuje predhodni dogovor s 16 večjimi evropskimi letalskimi prevozniki, da bodo spoštovali sedemdnevni rok za povračila stroškov vozovnic in povrnili več kot 500.000 vavčerjev za let, ki so jih naložili potrošnikom po odpovedih letov med pandemijo covida-19.